Reklamy

Okres sprzedaży brzydkich, świątecznych swetrów trwa w pełni. Czołowy gigant światowego handlu detalicznego trochę się jednak zagalopwał.

Walmart to najlepiej zarabiające przedsiębiorstwo świata. Właściciel ponad 11 tysięcy sklepów bije na głowę swoimi dochodami takie molochy jak BP, Shell, Apple czy Amazon. Nie oznacza to jednak, że firma odnosi wyłącznie same sukcesy. Właśnie przydarzyła jej się jedna z głupszych wizerunkowych wpadek w tym roku.

Kilka dni temu na stronie kanadyjskiej filii hipermarketów pojawiły się nowe wzory świątecznych swetrów pokazujących Świętego Mikołaja w „zabawnych sytuacjach”. Jedna z grafik przedstawiała ikonę Bożego Narodzenia przy stole, na którym wysypane są trzy kreski tajemniczej, białej substancji. Rysunek pointuje napis „let it snow”.

Oliwy do ognia dolewa także oficjalny opis produktu na stronie: „Wiemy jak działa śnieg. Jest biały i sypki, a najlepszy pochodzi z Ameryki Południowej. To słaba wiadomość dla Świętego Mikusia, który żyje daleko na Biegunie Północnym. Dlatego właśnie Mikołaj cieszy się każdą chwilą, w której może położyć ręce na jakościowym, kolumbijskim śniegu”. Subtelna copywriterska robota.

Internauci szybko wywęszyli kontrowersyjne odzienie, które stało się viralem. Walmart był zmuszony do wycofania produktów i wydał następujący komunikat: „Te swetry, dostarczane przez zewnętrznego sprzedawcę na Walmart.ca, nie reprezentują wartości naszej firmy i nie ma na nie miejsca na naszej stronie. Usunęliśmy te produkty z naszej oferty. Przepraszamy za wszelkie szkody moralne jakie mogła wyrządzić ta grafika” – czytamy w dość zabawnym oświadczeniu giganta handlu.

WIĘCEJ